Întrare

Introduceți e-mail și parola

Ați uitat parola?


Înregistrare

Noutăți

2017-05-31


Toate
2017-05-25


Toate
2016-03-11
11.03.2016 Obiecte inflamabile
Stimați utilizatori, din cauza introducerii unor noi directivi pentru transportul de mărfu…
Toate

 

Toate știrile

FAQ



    Ce înseamnă vămuire?

    Coletele sunt supuse vămuirii în următoarele cazuri:

    • Cantitatea mărfii cu aceeași denumire are 2 (două) sau mai multe unităţi identice;
    • Şi/sau greutatea mărfii depășește 32 kg.

    În primul rând, coletul trebuie să fie însoţit de factura oficială de la vânzător sau de la magazin şi, la cerere, să fie prezentată în format electronic pentru a confirma costul achiziției, plus certificatul de proveniență (în cazul în care țara de origine nu este indicată în factură). La depășirea limitei este necesară achitarea impozitului vamal şi taxe pentru depășirea cantităţii după normele de denumire şi greutate. În cazul în care sunt depăşite limitele şi după greutate, şi după cantitate, plata vamală se achită conform costului indicat în factura oficială (fiind luate în considerare nivelul prețurilor stabilite pentru toate categoriile de bunuri). Plata se va efectua în lei la cursul BNM din ziua realizării plăţii.

     

    La vamă  se pot solicita următoarele acte:

    • Copia pașaportului;
    • Factura;
    • Certificatul de proveniență (la solicitarea biroului vamal);
    • Scrisoare de transport aerian;
    • Extrasul de cont pentru plata de bunuri (la solicitarea biroului vamal);
    • Formularul de comandă şi/sau copia cecului electronic sau ale unui alt act, primit de la magazinul online în calitate de confirmare a efectuării comenzii şi/sau primirea/realizarea plăţii;
    • Alte documente solicitate de autoritățile vamale;
    • Notificarea privind necesitatea prezentării acestor acte  şi termenele de prezentare ale acestora vor fi trimise în biroul Dvs. personal.

     

     

     

     

     

     

    Ce este greutatea volumetrică şi cum se calculează aceasta

    Greutatea volumetrică în transportarea aeriană constă în dimensiunea calculată a gabaritelor ambalajului obiectului.

    Greutatea volumetrică se calculează în cazul în care greutatea fizică a bunului este mai mică decât dimensiunile ambalajului său.

    Formula este următoarea:

    Lungimea X lăţimea X înălţimea /366 (în cazul calculării în inch)

    Sau

    Lungimea X lăţimea X înălţimea /6000 (în dimensiuni metrice).

    Calculator

    Formula folosită de noi este cea mai accesibilă pentru utilizatori.

    Greutatea volumetrică explicată în Wikipedia

     

     

    Cardurile bancare

    Cardurile bancare (de debit şi de credit) reprezintă o alternativă a banilor (ca instrument de plată), mult mai convenabilă în ceea ce priveşte posesia banilor cash şi efectuarea cumpărăturilor.  Deoarece operaţiunile au loc la nivel virtual-electronic, putem numi cardul cec electronic.

    Pe lângă toate celelalte destinaţii, cardul este imposibil de înlocuit în  online-shopping. Practic toate cardurile bancare existente la moment sunt compatibile pentru comerţul electronic. Excepţie face „Visa-electron” şi cardurile „Mastercard” pe versoul cărora, în colţul din dreapta, lipsește codul suplimentar de protecţie din 3 semne ” CVV, CID, CVC sau CVV2” » [Discover, Mastercard, Visa – 3 semne, iar AmEx – cod din 4 semne pe aversul cardului].

    Renumita Visa „Electron” este răspândită aproape în toată lumea, cu excepţia SUA, Canada, Australia şi Irlanda. 

    Există magazine-online, care nu necesită o extra protecţie şi permit utilizarea fără probleme a cardurilor amintite (de exemplu: amazon.com, victoriassecret.com, 6PM.com), totuşi menţionăm că astfel de magazine sunt foarte puţine, iar toate celelalte necesită o protecţie suplimentară de identificare a cardurilor. Din aceste considerente alegerea optimă este „Viza Clasic” (dacă dispuneţi de „Gold”, „Silver”, „Platinum”, „Business” sau un oarecare alt card – este foarte bine, deşi ele se deosebesc prin condiţii de deservire bancară costisitoare şi specifice).

    Fiecare bancă dispune de diverse produse, oferte şi promoţii, ceea ce oferă beneficiarului posibilitatea de a analiza condițiile şi de a alege varianta optimă.  Există carduri, concepute special pentru comerţul electronic, ce sunt orientate mai mult spre specificul cumpărăturilor efectuate online. De reţinut că efectuarea shoppingului online cu ajutorul cardurilor de credit (suma alocată de bancă în calitate de credit) nu este 100% sigură.

    Străduiţi-vă să utilizaţi cardurile de debit (supliniţi cardul cu suma necesară şi procuraţi). Hackerii nu dorm – fiți atenți şi asigurați-vă!

     

     

    Securitatea

    Pentru a evita riscul pierderilor sumei este foarte important să cunoaşteţi regulile securităţii shopping-ului online. Pentru aceasta, în primul rând, este absolut necesar de avut un card de debit care să fie folosit în exclusivitate pentru această modalitate de cumpărături.

    Enumerăm câteva sugestii importante:

    1. La ultima etapă de efectuare a comenzii, la introducerea datelor cardului, atrageţi atenţia ca în bara de adrese a magazinului-web (sus) să fie indicat https://, unde S (secure) semnifică securitate. De asemenea, este de dorit ca în josul paginii, în partea dreaptă să fie simbolul unui lacăt închis.
    2. Pagina trebuie să fie neapărat protejată de diverse programe de protecţie (secured by), să dispună de recomandări şi opinii pozitive pe alte site-uri, care recomandă consumatorilor magazine, oferindu-le aprecierile corespunzătoare  (bizrate.com).
    3. Este necesar să citiți și să vă familiarizați cu regulile de siguranță ale  web-magazinului. (privacy policy).
    4. Cea mai sigură metodă de plată este achitarea cu cardul bancar, deoarece logarea operaţiunii are loc în programe corespunzătoare ale băncilor şi magazinelor, ceea ce oferă garanţia întoarcerei sumei în cazul diferitor situaţii imprevizibile. Plata prin intermediul cecurilor sau transferurilor bancare (money order sau paycheck) este mai puţin sigură.
    5. Luaţi aminte: niciodată nu acceptaţi cererea de oferire a datelor cardului Dvs. Nu transmiteţi datele pe poşta electronică. Multe magazine solicită trimiterea copiilor paşaportului şi a cardului pe fax/mail pentru mai multă siguranţă şi pentru evitarea falsificărilor. Totuşi se sugerează ca la transmiterea copiei cardului cele 8 cifre centrale să fie ascunse (în cazul în care se solicită întreaga copie a cardului, noi nu recomandăm folosirea serviciilor acelui web-magazin).
    6. Nu permiteţi publicităţilor dubioase despre reduceri şi alte oferte, care la prima vedere par a fi avantajoase, să vă tragă pe sfoară, dacă acestea nu au fost trimise direct de la adresa electronică oficială a magazinului. Toate magazinele online serioase dispun de poştă electronică, înregistrată pe propriul domeniu (de exemplu: [email protected] etc.).
    7. La efectuarea comenzii fiţi atenţi la pagina pentru introducerea datelor cardului. Adesea se întâlneşte menţiunea „reţine datele cardului pentru cumpărături viitoare” (remember my card). Da, la reţinere, datele cardului se criptează, dar totuşi nu este de droit să le salvaţi. Prin urmare, scoate-ţi bifa de la această menţiune. Bineînţeles că va trbui să introduceţi datele la fiecare cumpărătură, dar în schimb veţi fi mai bine protejaţi.
    8. Mulţi escroci trimit scrisori electronice utilizatorilor din numele magazinului, cu solicitarea de actualizare a informaţiei bancare. Nu urmaţi asemenea indicaţii. Un magazin online legal niciodată nu va solicita o asemenea informaţie pe poşta electronică.
    9. Străduiţi-vă să colectaţi informaţie despre magazinele online mai puţin populare, înainte de a vă decide să realizaţi o achiziţie de bunuri. (scamadviser.com)

     

    Licitaţia Ebay

    Ebay – este un portal de cumpărare-vânzare de tip licitaţie, pe care-l utilizează atât persoanele juridicie, cât şi persoanele fizice. Acesta include bunuri ale oricărui online- magazin, care sunt relativ ieftine. Metoda de plată acceptată pe Ebay este paypal, deşi diferiţi intermediari oferă diverse opţiuni (paypal, card de credit sau transfer).

    Cu toate că acesta prezintă o licitaţie, multe bunuri pot fi procurate în mod direct.

    Probabil, toţi cunosc principiul licitaţiei: se alege bunul, se pune miza şi se aşteaptă decizia finală. În cazul în care miza Dvs. se dovedeşte a fi cea finală sau nimeni altcineva nu mai este interesat de acel bun -  Dvs. sunteţi învingătorul şi procuraţi acel produs.  Dacă interesul pentru un bun este mare, şi alţi consumatori  mizeazăla fel de activ, ajungeţi la o sumă acceptabilă şi dacă preţul creşte, continuaţi sau încetaţi să mai urmăriţi evoluţia derulării licitaţiei reeşind din propriile păreri.

    Pe ebay consumatorul este protejat prin contract: Buyer Protection

    Formularul de înregistrare poate să nu accepte numărul de telefon a companiei de transportare,  introdus de Dvs. Deschideţi motorul de căutare Google şi căutaţi codul telefonic ale statului sau oraşului corespunzător, unde se află această companie. Înlocuiţi codul existent cu cel găsit pe Google şi continuaţi înregistrarea.

    Pentru verificări/ modificări ale datelor personale, vizualizarea corespondenţei ş.a. utilizaţi link-ul  “my Ebay”, situat  în colţul din dreapta de sus al paginii.

    La căutarea bunului droit,  în partea de sus a listei de opțiuni, veți vedea inscripția: “all items” (toate produsele), “Auctions only” (doar licitaţie) şi «Buy it now only» (cumpăr acum).

    Alegeţi bunul droit, după care se va deschide lista de opţiuni «Sort by» (sortează), care oferă posibilitatea de aranjare a bunurilor după diferite categorii: după creşterea preţurilor, după solicitare, după livrarea gratuită etc. (principiul este comun şi pentru alte magazine).

    De asemenea, în partea stângă de sus a paginii se află meniul sortării pe diferite categorii, care include următoarele opţiuni: “Ebay Top-rated seller” (vânzători de succes), locaţia: doar America/ întreaga lume…altele.

    Pe Ebay, încrederea vânzătorilor este marcată cu steluţe de diferite culori, precum şi de note acordate de utilizatori. Amplasând cursorul pe aceste steluţe, câte recenzii are un anumit vânzător (Feedback Score), şi cât este de rezonabil pentru Dvs. (cel mai bine este să alegi vânzători cu aprecieri de 98-100%).

    A lua legătura cu un vânzător este posibilă, nemijlocit, de pe pagina prezentată de acesta a bunului care v-a plăcut, trecând la link-ul ask a question (întreabă) sau contactaţi un vânzător (contact seller). Acolo sunt enumerate ce metode de plată acceptă persoana sau compania, unde se află şi unde trimite bunurile.

    După o anumită perioadă după achiziţionarea bunului, veţi primi o scrisoare electronica cu solicitarea de a aprecia persoana care a prestat serviciul (write a Feedback) sau a o recomanda altor utilizatori. Acelaşi lucru îl face şi vânzătorul – vă oferă, la rându-i, o apreciere. Cu cât mai multe Feedback-uri pozitive veţi acumula, cu atât va fi mai apreciată securitatea Dvs.

     

    Sfaturi  utile

    1. Ce este un coupon code și în ce cazuri se folosește?

    Este un cod cu ajutorul căruia se pot obține reduceri în diferite magazine-online. Există pagini-web speciale, destinate pentru coduri, unde cu ajutorul funcției search (căutare) se caută reducerile magazinului vizat. Este ușor de utilizat  căutând  în Google – de  exemplu:  victorias secret coupons sau promo codes. Astfel de coduri primesc în scrisori electronice cumpărătorii înregistrați. Pagini de căutare a codurilor: retailmenot.comtjoos.comcouponcabin.com și multe altele.

    1. Atunci când bunurile sunt deja alese şi se trece nemijlocit la efectuarea plăţii, atrageţi atenţia la pagina pentru introducerea adreselor şi datelor cardului. În majoritatea cazurilor veţi vedea o fereastră mică enter promo code sau coupon code (introduceţi codul reducerii). Aces cod Dvs. l-aţi primit la oferta paginilor de căutare sau direct de la magazinul (de pe pagina principală), unde efectuaţi procurarea bunului.
    2. Un fapt curios este că un utilizator înregistrat pe Amazon, este înregistrat automat şi în magazinul-web  www.myhabit.com, putând folosi un singur username (numele utilizatorului) şi password (parola) pentru definitivarea cumpărăturii (2 magazine * numele şi parola unui singur utilizator).
    3. Dacă comandaţi pentru prima dată vreun produs anumit şi nu sunteţi siguri de compatibilitatea cardului Dvs. sau dacă aţi riscat şi suma a fost blocată, iar comanda anulată...vă puteţi adresa la bancă şi prezenta notificarea pe care aţi primit-o referitor la refuz şi, astfel, să recuperaţi suma existentă iniţial (de cele mai multe ori această metodă este reuşită – depinde de bancă).
    4. Dacă vă place vreun web-magazin din ţările europene, nu este cazul să vă faceţi griji. Comanda este posibilă, important este ca în lista lor de ţări să figureze America (SUA). Astfel, trimiteţi comanda la depozitul american.
    5. În cazul în care la completarea adreselor  de înregistrare (billing) şi de trimitere (shipping) într-un magazine-online în lista căruia lipseşte Moldova nu primeşte numărul de telefon indicat în chestionar, vedeţi dacă nu este indicat nici într-un loc că numărul trebuie să fie introdus cu cratimă, cod sau fără ele. Încercaţi mai multe opţiuni. De exemplu: +***-***-**-**-** , +***-*********, +************ ş.a.m.d.
    6. În perioada reducerilor, se întâmplă adesea ca un anumit produs să nu fie în stoc (Backordered), dar este indicată data când va fi din nou disponibil. Un asemenea produs este mai bine să nu fie adăugat în coş, deoarece în cele mai multe cazuri acestea nu se mai pun în vânzare şi veţi fi nevoiţi să scrieţi scrisori în care să solicitaţi returnarea sumei sau schimbarea produsului pe altul.
    7. Dacă procuraţi un bun şi compania de livrare (în SUA) este USPS, straduiţi-vă să faceţi comanda astfel încât livrarea să nu aibă loc sâmbăta sau duminica, deoarece la predare aceştia nu solicită semnătura (Signature), lăsând coletul sau în curte, sau la uşa casei de pe adresa indicată. În această perioadă curierul nu este responsabil de pierderea coletului.
    8. Atunci când magazinul transmite coletul oficiului poştal pentru livrare, este necesar un interval de timp cuprins între 12 şi 24 de ore, ca pagina-web a oficiului poştal să afişeze informaţia cu privire la locaţia şi transportarea coletului. Până la aceast moment veţi putea vedea doar menţiunea electronic shipping notice received sau electronically notified. Aceasta înseamnă că poşta a primit o informaţie în format electronic despre coletul Dvs.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Transportarea

    Care este cea mai bună metodă de primire a coletului.

    Magazinele-online dispun de bunuri diverse, prin urmare există şi diferite tipuri de colete. Livrarea directă poate fi propusă prin metode simple şi express.

    Metoda obişnuită (poşta de stat) este comparativ mai ieftină, însă mai îndelungată. Metoda-express este destul de costisitoare, dar şi rapidă (2-3 zile). Completând adresa Billing în magazine, în lista cărora nu figurează Moldova, folosim aceeaşi adresă Fullship, unde indicăm livrarea (Shipping). Pentru a lua cunoştinţă cu regulile expedierii, deschideţi link-ul Shipping (livrare) din condiţiile magazinului sau (uneori are un aspect invers) Сustomer care, FAQ.aceste link-uri sunt amplasate de regulă la începutul paginii de pornire, sau în josul paginii, sau la sfârşitul acesteia.

     

    Blocarea sumei

    Cum se procedează în cazul în care magazinul a refuzat cardul bancar, iar suma echivalentă costului, a trecut în blocarea prealabilă autorizată?

    În primul rând trebuie de ştiut că însuşi magazinul nu efectuează operaţiuni financiare. De aceasta este responsabil departamentul de facturare, care are legătură directă cu banca. Are loc verificarea datelor, provenienţa cardului şi identitatea posesorului (deşi există magazine, care efectuează tranzacţiile fără toate aceste aspecte).

    La completarea adresei de facturare, este necesar să se indice datele stipulate în contractul privind cardul pentru acele web-magazine în lista cărora figurează  Kârgâzstanul.  În alte cazuri, după cum ştim, adresele de billing şi shipping se completează cu rechizitele atribuite de Camex, deşi în asemenea cazuri există întotdeauna riscul blocării sumei (dacă sistemul de primire a respins cardul). Conform  legislaţiei bancare, termenul minim de blocare prealabilă autorizată constituie 1 lună/45 zile. În acest interval de timp, destinatarul (magazinul) este în drept să extragă suma şi să înfăptuiască comanda. În cazul în care doriţi să vă recuperaţi banii în statut disponibil până la expirarea termenului indicat, este necesar să solicitaţi magazinului o confirmare în formă scrisă precum că comanda nu a avut loc/resursele să fie respinse (în cazul în care această informaţie nu este trimisă automat magazinului). Prezentaţi această scrisoare băncii şi în măsura posibilităţilor, vi se va acorda ajutorul de rigoare, în dependenţă de bancă.

    Dacă comanda a fost efectuată cu succes, suma Dvs. va trece din starea de blocare prealabilă autorizată în stare de plată (va fi extrasă) după câteva zile. Această operaţiune o puteţi verifica prin internet în on-line banking.

    În cazul în care aţi achiziţionat bunul, dar nu doriţi să-l primiţi sau magazinul nu-l poate trimite din anumite motive, suma restituită va apărea pe cont în decursul a 5-7 zile bancare. Există cazuri, când o parte din produsele achiziţionate nu este disponibilă. În asemenea cazuri magazinul rambursează doar o parte din sumă, care, de asemenea, este vizibilă în decursul a 5-7 zile.

    Aici aducem un exemplu de cum trebuie să fie întocmită o scrisoare de confirmare a anulării comenzii: (spaţiile libere a se completează cu informaţia corespunzătoare):

    Dear ……… ,
    My payment for the order No ……… was declined by your billing system. 
    Please be so kind to email a proof of cancellation as an evidence for my credit company.
    Thank you in advance.
    Respectfully,
    …….. ………….. 

    N.B. Un om bine informat este un om protejat. Se întâmplă foarte rar când în timpul cumpărăturilor online resursele financiare se blochează de două ori (în aceeaşi cantitate). Nu este motiv de panică atunci când la perfectarea comenzii intervalul dintre blocare şi extragerea ulterioară a sumei este mare – sistemul efectuează o prelucrare repetată a datelor. Din 2 blocări va fi extrasă şi transferată doar una. Pentru rectificări luaţi legătura cu callcenter-ul băncii şi explicaţi-le situaţia – ei vă vor oferi neapărat ajutor. Unele magazine blochează în prealabil 1$ pentru verificarea capacităţii contului. Această sumă, la fel, după o lună, va fi returnată automat pe contul Dvs.

     

     

    Ce este  tracking-ul?

    Cum se foloseşte numărul coletului (Tracking)

    Atunci când magazinul finalizează ambalarea coletului, acesta din urmă va fi transmis oficiului poştal de contact pentru a fi livrată la destinaţie. Poşta atribuie coletului un număr de identificare Tracking Number, cu ajutorul căruia cumpărătorul poate urmări traseul coletului până la punctul final al destinaţiei.

    În majoritatea cazurilor, livrările interne sunt realizate de 3 curieri poştali: UPS, FedEx şi USPS; mai rar – DHL şi alţii.

    (adesea, pe e-mail este trimis un link, care fiind accesat redirecţionează direct pe pagina coletului şi nu mai este necesară accesarea de pe pagina poştei).

    Numărul UPS al coletului este format din combinări de litere şi cifre, celelalte – doar din cifre.

    Exemplu de căutare:

    Accesaţi www.ups.com, alegeţi ţara (Unated States, aşa cum livrarea este internă), jos indicaţi remember location (reţine locaţia) şi apăsaţi săgeata pentru a continua: (aproximativ la fel este şi la USPS/FedEx).

     

    Cum se modifică datele personale în sistem

    În timpul înregistrării este foarte important să se urmărească o introducere corectă a datelor personale pentru înfăptuirea eficientă şi uşoară a serviciilor de evidenţă, transportare şi livrare.

    În cazul în care doriţi să vă modificaţi temporar adresa, schimbaţi-o până la sosirea rutei următoare.

    Obiecte interzise importului
    -Obiecte și materiale periculoase (care conțin lichide explozibile și ușor inflamabile, substanțe și gaze);
    - Arme de foc;
    - Arme reci;
    -Animale vii;
    - Bani și obiecte care pot fi mijloace de comerț ;
    -Articole perisabile;
    -Plante;
    -Semințe;
    - Echipamente cu destinație specială, interzise de a fi scoase de pe teritoriul SUA;
    -Acumulatoare ;
    - Scutere Hover Board (are acumulator incorporat);
    -Importul încurcăturilor periculoase este posibil doar la completarea declarației sau clientul trebuie să prezinte o licență specială de export.

    Ce trebuie de ştiut despre Poşta de Stat a Americii USPS

    Cel mai des, drept mijloc de transportare, magazinele apelează la serviciile poştale ale USPS datorită preţurilor rezonabile oferite de această organizaţie. Însă aceasta are mai multe lacune în activitatea sa. Primul lucru care trebuie ştiut  este că USPS nu livrează coletele la depozit în zilele de sâmbătăt, ci le introduce doar în sistem, le încarcă în automobil şi le pregătesc spre livrarea la adrese tocmai luni, însă, cu toate acestea, coletele primesc menţiunea „livrat” (delivered), fapt ce nu este adevărat, ducând astfel, utilizatorul în eroare. Reeşind din cele spuse, aceste colete nu vor figura în biroul personal până la livrarea lor reală la depozit. Din aceste considerente, vă rugăm ca în cazul în care procuraţi un produs important şi există opţiuni de alegere între alte servicii de curierat, indicaţi UPS; DHL sau FedEx (deşi ultimul, adesea, pentru livrarea la dimiciu,  transmite coletul serviciilor locale ale USPS).

     

     

    Livrarea gratuită a cumpărăturii în cadrul ţării-vânzător

    Magazinele online au încheiate contracte cu poşta referitor la livrarea internă. De cele mai multe ori, pentru cumărători aceasta poate fi inclusă în preţul produsului (free shipping).

    Timpul de livrare de la magazin şi până la depozitul nostru din USA depinde de locaţia vânzătorului şi de forma de livrare care a fost aleasă.

    Cu o informaţie mai amplă veţi lua cunoştinţă în condiţiile de expediere a magazinelor şi în rubricile FAQ sau Customer Service.